Project Description
Poslednja ozbiljna rekonstrukcija Beogradske kapije rađena je između dva svetska rata, kada je današnji izgled i dobila. Naredna obnova vršena je tek početkom devedesetih, kada je zapravo spoljašnja fasada samo prekrečena! A tokom svog tog vremena, ovaj simbol grada i spomenik kulture star više od dva veka izložen je verovatno najvećem opterećenju u gradu.
Prema nekim procenama, kroz dva prolaza na Beogradskoj kapiji dnevno prođe oko 20.000 vozila, a neposredno posle NATO bombardovanja Novog Sada, taj broj je bio mnogo veći.
Zbog saobraćajnog opterećenja, veliki problem predstavlja i sama organizacija radova. Ali, kako smo saznali u Zavodu za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada, koji je izgradio projekat obnove, najprimarniji radovi su završeni.
Slobodanka Babić iz Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada kaže da je sanacija gornje kapije je urađena.
U Fondu za kapitalna ulaganja Autonomne pokrajine Vojvodine, jednom od glavnih finansijera projekta, nisu zadovoljni brzinom radova, a kao jedan od glavnih razloga za to vide kašnjenje sa izborom izvođača radova, i sa dostavljanjem dokumentacije i dozvola.
U JP “Poslovni prostor”, investitoru projekta, kažu da su radovi nastavljeni, a to potvrđuje izvođači radova, beogradska firma “Ornament Invest Inženjering”. Rokovi za završetak radova nisu precizirani, jer zavise od dinamike priliva novca.
Ceo projekat košta oko 35 miliona dinara. Do sada je ceo iznos isplatila samo Banka Inteza. Beogradska kapija je na njihovom konkursu “Mesto koje volim” izabrana za jedan od tri objekta kulturno-istorijskog nasleđa koji će biti rekonstruisani.
Ostali finansijeri, Grad, Pokrajina i Republika kasne sa uplatama.